Gry planszowe i karciane

Gry planszowe i karciane

Od kilku lat Polska przeżywa prawdziwy renesans gier planszowych, które mimo rozwoju Internetu, nie zostały wyparte przez gry komputerowe. Co więcej, coraz szersza grupa młodych ludzi sięga po planszowe tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w grupie znajomych czy rodziny. Nasze stowarzyszenie postanowiło wykorzystać ową tendencję i stworzyć własne gry, które byłyby związane z popularyzacją historii. Obecnie mamy na koncie wydanie 2 samodzielnych gier edukacyjnych oraz partnerstwo w wydaniu kolejnych 3 tytułów. Oto one:

Gry wydane przez Pospolite Ruszenie Szlachty Ziemi Krakowskiej:


KONSENSUS
Gra wydana w ramach Projektu DEMOkracja w 2012 r.
Łukasz Wrona, Paweł Strojny

Konsensus to gra planszowa dla 4 osób, której celem było przedstawienie mechanizmów działania partii politycznych, sejmu oraz innych ciał rządzących w demokratycznym społeczeństwie. Nie chcąc prowokować nikogo do dyskusji na konkretnymi nazwiskami, postanowiliśmy przenieś mechanikę gry do znanego i lubianego przez wszystkich młodych ludzi, świata fantasy. Gracze wcielają się w przywódców czterech różnych partii, których poglądy motywują ich do walki o upragniony kształt państwa. Konserwatywne krasnoludy, socjalistyczne elfy, ludzie o poglądach ludowych oraz libertariańskie niziołki poprzez głosowanie nad kolejnymi ustawami wpływają w grze na kilka współczynników ilustrujących stan państwa w zakresie gospodarki, polityki zagranicznej, przywiązania do tradycyjnych wartości czy stosunku do mniejszości narodowych (w grze mniejszości rasowych). Gra została wydana w nakładzie 800 egzemplarzy i w całości rozdana uczestnikom Projektu DEMOkracja.

Konsensus
Konsensus
Konsensus
Konsensus


FOLWARK
Gra wydana w ramach Projektu Folwark realizowanego dzięki wsparciu Muzeum Historii Polski w 2010 r.
Paweł Strojny

Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark
Folwark

Folwark to gra karciana dla 5 osób, w której przenosimy się w świat XVI i XVII-wiecznej Rzeczypospolitej. Zadaniem graczy, którzy prowadzą do zwycięstwa szlachecką rodzinę, jest rozbudowa tytułowego folwarku, czyli własności ziemskiej, oraz zdobycie pozycji na dworze królewskim i zaufania potężnych przyjaciół. W grze występują historyczne postacie, które miały istotny wpływ na dzieje Rzeczypospolitej za panowania Zygmunta III Wazy orz wydarzenia militarne, polityczne, ekonomiczne i naukowe, które miały wówczas miejsce. Gra została wydana w nakładzie 300 egzemplarzy i trafiła m.in. do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych w gminie Myślenice.

Gry wydane przez Wydawnictwo ALTER, których partnerem wydania jest nasze Stowarzyszenie:


PIEKŁO OKOPÓW
2014 r.
Łukasz Wrona, Piotr Krzystek

Piekło okopów to taktyczna gra planszowa przedstawiająca walki pozycyjne na froncie zachodnim Wielkiej Wojny. W grze znajduje się plansza, 3 talie kart nacji, talia kart rozkazów, kilkadziesiąt żetonów, 3 plansze sztabu, kafelki umocnień, kostki oraz instrukcja a także bonus: Poradnik Taktyka”. W grze możemy wybrać jedną z 3 zróżnicowanych nacji: Brytyjczyków, Francuzów lub Niemców.

Piekło Okopów
Piekło Okopów


PRZEPUSTKA
2014 r.
Łukasz Wrona, Piotr Krzystek

Przepustka
Przepustka

Przepustka to familijna gra, w której wcielamy się w role polskich legionistów, którzy w krwawych bojach zasłużyli na tytułowa przepustkę. Mają oni tylko kilka dni by zdążyć odwiedzić rodzinę oraz ukochaną narzeczoną. Proste zasady, piękne ilustracje i mnóstwo historycznych ciekawostek dotyczących dziejów legionistów Piłsudskiego i Hallera.


ROK 1863
2013 r.
Łukasz Wrona, Piotr Krzystek

Rok 1863 to karciana gra semi-kooperacyjna, w której przyjdzie nam tworzyć powstańcze partie i wspólnie z oddziałami innych graczy brać udział w nierównych bojach z Moskalami. Gra została okraszona ilustracjami z epoki, a także cytatami ówczesnych wspomnień, listów i pieśni.

Rok 1863
Rok 1863